Jump to content

French members, please check in here

Shep

Recommended Posts

• Moderator

Coucou les Frenchies!

J'ai découvert récemment le traducteur  " DeepL " : je le trouve beaucoup mieux que le traducteur Google qui est approximatif et même parfois absurde 😉

N'hésitez pas à le tester, DeepL m'a vraiment permis de lire et comprendre certains articles trouvés ici, les traductions sont sensées et fluides.

(Aha, je me rends compte que mes phrases sonnent vraiment comme une pub 😅 Mais non, c'est un site web gratuit  😉 )

Bisous !

-----------------------------------

Hello Frenchies

I recently discovered a translator called "DeepL" : I find it way more accurate and relevant than Google translator which is often approximate and even senseless 😉

DeepL helped me to read and understand some articles I found here, translations make sense and are fluent.

(Haha I realize that my sentences really sound like an advertising 😅 But no, it's a free website 😉)

Edited by Erell

2006 : 20mg Paroxetine + Bromazepam(no specific dose) 2008 : cold turkey of both

2010 : 20mg Deroxat + Bromazepam

2013: Switch from Bromazepam To Prazepam

2014-June2017 : Prazepam taper

2018 to August 2019 : Paroxetine 20mg taper (3% every 15 days).

- 22nd August updosed To 10mg (was at 8.4mg)

25th Sept 2019 To April 2020 : found SA, holding at 10mg Paroxetine. 

April 2020 : Paxil to Prozac bridge. Details topic/21457-

Current Supplements : magnesium citrate/ fish oil/ evening primrose oil 

Current medication :  7mg Fluoxetine (since 20 Aug 2020)

+ 1mg Diazepam (since 29 Aug 2020)

(Toothpick Paroxetine from September 2020 to 17th March 2021)

Alors @Erell, c’est ton secret pour ton si bon anglais! 😉

Merci pour l’info! 

2008-2019: various ADs at various doses, initially for anxiety related insomnia.

2015: C/T Paxil - GP switch me to Mirtazapine and Pristiq. 2018: Switched Pristiq to Venlafaxine (For tapering)

2019-01: Stopped Venlafaxine after a 10 months taper. Updosed Mirtazapine to 45mg.

Summer 2019: Fast taper of Mirtazapine. Sept 2019, down to 30mg, hit bad W/D symptoms, so updosed to 45mg.

Tried escitalopram 10mg, C/T after 4 weeks. Tried Buspar, C/T after 5 days.

Jan 2020: Second mirtazapine weaning attempt, but end of january, big wave of symptoms, back to 45mg Mirtazapine.

Feb 2020: 50mg quetiapineXR, CT after 1 week. 21 Feb 2020, found SA and staying on 45mg Mirtazapine, waiting for stabilization.

Quetiapine 25mg  PRN since may 2019, March 2020 stopped.

Mirtazapine taper, from 45mg:  2020-10-21 43.88mg, 10-28 42.75mg, 11-04 41.63mg, 11-11 40.5mg, 11-24 41.6mg, 12-03 42.20mg, updose 2021–01-15 to 42,7 and holding.

Ativan prn since jan 2021. Became accidentally dep. March 2021.
2021-03-21 Ativan 0,29mg / 2021-03-28 0.28mg/ 2021-04-08 0.27mg/ 2021-04-26 0.25mg

Supplements: Magnesium Glycinate, Omega-3, D vit, Probiotic.

Hi checking in, currently living in France but am considering moving back to the UK for some support when I feel able to travel

2006 - 2009 20mg Citalopram fast taper2011 - 2016 40mg Citalopram fast taperJune 2016 10mg Valium 1 month CT
Jan 2018 40mg CitalopramFeb 2019 cymbalta for pain - too many side effectsApril - 10mg Valium for 1 month- made me depressed stopped CTJuly - 0.5mg of Xanax + Prozac, bad reaction stopped after 6 weeks CTSept - 14 days Ativan CT

October 2019 - 5mg Valium + 10mg Citalopram, too much,

December 2019 - CT Citalopram, 

February 2020 - reinstate 5mg Citalopram

April 2020 Stopped Valium CT, sart May tried to increase Citalopram to 10mg, think I OD'd 

22 June  ER visit tried to reinstate Valium, paradoxical

2 failed attempts to reinstate Citalopram 1mg and 0.5mg

20 Oct CBD oil - wave, 27 Oct 10mg trimipramine BAD IDEA

• 4 weeks later...
  • Moderator

Coucou les Frenchies !

Fatiguée du discours médical qui nie nos expériences, et frustrée de trouver aussi peu d'informations actualisées en langue française, je me suis lancée dans la création d'un site de partage d'informations et d'expériences concernant la santé mentale, la médication psychiatrique et le sevrage des psychotropes.

Vous pouvez trouver le site ici

https://selibererdelapsychiatrie.wordpress.com/

Vous pouvez être tenu informé de la sortie des nouveaux articles en suivant la page facebook :

https://www.facebook.com/Se-libérer-de-la-psychiatrie-108954637691327

Les objectifs de ce projet sont nombreux, et j'espère sincèrement qu'il pourra apporter quelque chose

- rendre accessible des informations et des recherches scientifiques aux personnes francophones

- permettre aux francophones de présenter des documents, des recherches à leur entourage ainsi qu'à leurs praticiens de santé

- donner de l'audience à cette réalité qui est aujourd'hui niée en France

- ....

Je suis bien sure ouverte à toute critique, remarque, suggestion, ...Mon objectif premier est de diffuser au maximum une information rigoureuse et accessible à tous, donc je serai heureuse de m'améliorer grâce aux retours.

J'ose même faire le rêve que ce site fera des ricochets et permettra de secouer un peu les cocotiers dans le monde médical francophone... :D

Mon objectif est d'actualiser régulièrement le site. Néanmoins, je subis encore des vagues de symptômes handicapantes, et ma priorité est de prendre soin de moi, donc le site avance à petits pas :)

Je vous embrasse ❤️

PS : bien entendu l'ensemble du site est gratuit, et je n'ai aucun intérêt commercial. Le site étant hébergé par Wordpress, il est possible que des publicités s'affichent : les revenus générés par la publicité appartiennent à l'hébergeur Wordpress.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Translation

Hello Frenchies !

I'm tired of the violence of medical discourse that deny our sufferings, and frustrated to find so little information in French.

All I've learned on my path, I've learned it in English and I want/need to share it in French. It's time for me to do my humble part and to, I hope, spread infos in French world.

I've decided to create a website to share information about mental health, psych drugs and tapering

The website has varied purposes, and I truly hope it might help 

- make infos and scientific researches accessible to French speaking people

- provide access to documents, infos, reasearches that people might share with their family or their doctors

- give audience to this reality which is today denied in France

-...

I am of course open to any criticism, remark, suggestion, ...My first objective is to spread as much as possible a rigorous and accessible information to all, so I will be happy to improve myself thanks to the feedbacks.

I even dare to dream that this site will have a ripple effect and will shake up the coconut trees in the French-speaking medical world... 

My goal is to regularly update the site. Nevertheless, I am still suffering from waves of disabling symptoms, and my priority is to take care of myself, so the site is moving forward in small steps.   

Hugs ❤️

PS: of course the whole site is free, and I have no commercial interest. The site being hosted by Wordpress, it is possible that ads are displayed: the revenues generated by the advertising belong to the Wordpress host.

Edited by Erell

2006 : 20mg Paroxetine + Bromazepam(no specific dose) 2008 : cold turkey of both

• 2 weeks later...
On 12/4/2020 at 4:09 PM, Erell said:

Coucou les Frenchies !

Fatiguée du discours médical qui nie nos expériences, et frustrée de trouver aussi peu d'informations actualisées en langue française, je me suis lancée dans la création d'un site de partage d'informations et d'expériences concernant la santé mentale, la médication psychiatrique et le sevrage des psychotropes.

Vous pouvez être tenu informé de la sortie des nouveaux articles en suivant la page facebook :

Les objectifs de ce projet sont nombreux, et j'espère sincèrement qu'il pourra apporter quelque chose

- rendre accessible des informations et des recherches scientifiques aux personnes francophones

- permettre aux francophones de présenter des documents, des recherches à leur entourage ainsi qu'à leurs praticiens de santé

- ....

Je suis bien sure ouverte à toute critique, remarque, suggestion, ...Mon objectif premier est de diffuser au maximum une information rigoureuse et accessible à tous, donc je serai heureuse de m'améliorer grâce aux retours.

J'ose même faire le rêve que ce site fera des ricochets et permettra de secouer un peu les cocotiers dans le monde médical francophone... :D

Mon objectif est d'actualiser régulièrement le site. Néanmoins, je subis encore des vagues de symptômes handicapantes, et ma priorité est de prendre soin de moi, donc le site avance à petits pas :)

Je vous embrasse ❤️

PS : bien entendu l'ensemble du site est gratuit, et je n'ai aucun intérêt commercial. Le site étant hébergé par Wordpress, il est possible que des publicités s'affichent : les revenus générés par la publicité appartiennent à l'hébergeur Wordpress.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Translation

Hello Frenchies !

I'm tired of the violence of medical discourse that deny our sufferings, and frustrated to find so little information in French.

All I've learned on my path, I've learned it in English and I want/need to share it in French. It's time for me to do my humble part and to, I hope, spread infos in French world.

I've decided to create a website to share information about mental health, psych drugs and tapering

- provide access to documents, infos, reasearches that people might share with their family or their doctors

-...

I am of course open to any criticism, remark, suggestion, ...My first objective is to spread as much as possible a rigorous and accessible information to all, so I will be happy to improve myself thanks to the feedbacks.

I even dare to dream that this site will have a ripple effect and will shake up the coconut trees in the French-speaking medical world... 

My goal is to regularly update the site. Nevertheless, I am still suffering from waves of disabling symptoms, and my priority is to take care of myself, so the site is moving forward in small steps.   

Hugs ❤️

PS: of course the whole site is free, and I have no commercial interest. The site being hosted by Wordpress, it is possible that ads are displayed: the revenues generated by the advertising belong to the Wordpress host.

Félicitations pour ton travail, 

je vais sûrement faire 1 ou 2 vidéos YouTube pour parler des antidépresseurs, je mettrais le lien ici

2017 Feb : Lexapro 10mg.

2017 May : Lexapro 20mg.

2017 Nov : CT Lexapro

2017 Dec Reinstated Lexapro 20mg.

2018 Feb : Lexapro 20 + Effexor 75

May to December : Taper Lexapro 

2019 Apr : Effexor 56mg

2019 May : Effexor 37,5mg

2019 Jun : Effexor 18,75mg

2019 Aug : Reinstated Effexor 37,5mg.

2020 Oct : Slowly updose Effexor

christianjw12
On 12/4/2020 at 4:09 PM, Erell said:

Coucou les Frenchies !

- ....

Je vous embrasse ❤️

Translation

Hello Frenchies !

-...

Hugs ❤️

Coucou @Erell, super initiative ! Comment vas-tu ces derniers jours ?

Pour ma part, j'ai lâché le Seroplex depuis avril et c'est vrai que je vais beaucoup mieux quand je compare aux débuts du sevrage.

A tous les frenchies ici, ne lâchez rien ! On finit tous par guérir tôt ou tard.

Je ne comprends même pas comment ces poisons d'antidépresseur peuvent toujours être autorisés en France. La théorie comme quoi il y a un déséquilibre chimique dans notre cerveau, c'est vraiment une connerie... La dépression ou l'anxiété, c'est bien réel, mais on peut vraiment s'en sortir quand on commence à prendre du recul sur nos schémas de pensée via un traitement par une psychothérapie.

Je me demande s'il n'y a pas des pétititions qu'on peut signer et à adresse à la Haute Autorité de Santé pour leur signaler ce que nous vivons.

Les psychiatres que j'ai rencontrés, ils sont tous pro-antidépresseurs et aucun ne croit qu'on peut vivre ce syndrôme de discontinuation aussi longtemps. Pour eux, ça ne devrait durer que 2 ou 3 semaines grand max... conneries !

Christian

23rd of January 2020 - Started taking Lexapro at 5mg daily.

29th of January 2020 - Upped to 10mg of Lexapro daily.

9th of April 2020 - Reduced to 5mg of Lexapro daily.

23rd of April 2020 - Stopped Lexapro at 5mg daily.

Withdrawal since ~

14 minutes ago, christianjw12 said:

Coucou @Erell, super initiative ! Comment vas-tu ces derniers jours ?

Pour ma part, j'ai lâché le Seroplex depuis avril et c'est vrai que je vais beaucoup mieux quand je compare aux débuts du sevrage.

A tous les frenchies ici, ne lâchez rien ! On finit tous par guérir tôt ou tard.

Je ne comprends même pas comment ces poisons d'antidépresseur peuvent toujours être autorisés en France. La théorie comme quoi il y a un déséquilibre chimique dans notre cerveau, c'est vraiment une connerie... La dépression ou l'anxiété, c'est bien réel, mais on peut vraiment s'en sortir quand on commence à prendre du recul sur nos schémas de pensée via un traitement par une psychothérapie.

Je me demande s'il n'y a pas des pétititions qu'on peut signer et à adresse à la Haute Autorité de Santé pour leur signaler ce que nous vivons.

Les psychiatres que j'ai rencontrés, ils sont tous pro-antidépresseurs et aucun ne croit qu'on peut vivre ce syndrôme de discontinuation aussi longtemps. Pour eux, ça ne devrait durer que 2 ou 3 semaines grand max... conneries !

Christian

A côté de ça on se demande si il faut légaliser le cannabis alors que ces saloperies qui détruisent des vies sont bien légales et prescrites comme du sirop pour la toux.

2017 Feb : Lexapro 10mg.

2017 May : Lexapro 20mg.

2017 Nov : CT Lexapro

2017 Dec Reinstated Lexapro 20mg.

2018 Feb : Lexapro 20 + Effexor 75

May to December : Taper Lexapro 

2019 Apr : Effexor 56mg

2019 May : Effexor 37,5mg

2019 Jun : Effexor 18,75mg

2019 Aug : Reinstated Effexor 37,5mg.

2020 Oct : Slowly updose Effexor

christianjw12
1 minute ago, Subzero42 said:

A côté de ça on se demande si il faut légaliser le cannabis alors que ces saloperies qui détruisent des vies sont bien légales.

Oui c'est clair ! Bref je suis vraiment énervé contre l'industrie pharmaceutique. Je sais que certains médicaments sauvent vraiment des vies. Mais pour le cas des antidépresseurs, j'ai vraiment un avis mitigé...

Si vous avez un peu d'argent à dépenser et que vous aimez lire, je vous conseille vraiment de lire le livre "The Happiness Trap" de Russ Harris. En français, ce livre s'appelle Le piège du bonheur mais si vous êtes à l'aise avec l'anglais, je vous conseille vraiment de le lire en anglais plutôt. Ce livre nous initie à la thérapie d'acceptation ou d'engagement (ou ACT en anglais, Acceptance and Engagement Therapy). Ca m'avait beaucoup aidé au tout début de mon sevrage. Le corps humain est quand même très bien fait, je ne crois pas qu'on est endommagé pour toujours, je suis confiant que le corps et le cerveau peuvent revenir à un certain équilibre après un temps donné (que ce soit long ou court).

Christian

Withdrawal since ~

2 hours ago, christianjw12 said:

Coucou Christian,

oui ça existe je l'avais fait il y a quelques années, j'ai rempli un formulaire et il y a même une personne qui m'avait rappelé. Je me souviens plus bien, j'avais suivi le lien d'un forum, mais je crois que c'est une déclaration d'effets indésirables faite à l'ANSM.

Bonne journée.

- 2002 -> 2012 Paxil, 20 mg for anxiety

- January 2012 : 1 month withdrawal -> depression, burning sensations in my legs

- February 2012 : reinstate 20 mg -> back to normal

- January 2014 -> August 2015 : « alternate days » tapering from 20mg to 2,5 mg -> anxiety, back pain and trouble focusing

- 4 september 2015 -> panic attack, psychiatric hospital for 1 week, stop Paxil, get Clomipramine, Abilify, Domperidone for 2 weeks, then stop everything

- 20 september 2015 try to reinstate Paxil 20 mg -> permanent tinnitus with only one tablet

- Free from paxil since september 2015 ->suffering from permanent side effects : tinnitus, hyperacusis, neuropathic pain, prostatitis, depression, suicidal ideations, akathisia.

• 1 month later...
HardTimes

Salut mes amis!

Je suis un anglophone qui habite en Haute Savoie, et c'est probablement plus facile si... I write in English! Je vais le traduire avec le "DEEPL" site après...

@Erell! I salut you - thank you for your efforts to create more info in French. My (French) wife has been looking for info about supporting me, and found very little, so I'm certain your work will be appreciated. Anything I find I will make sure to pass along. The only thing so far I could possibly add (and this is just my experience, not medical advice for anybody) is that the product "Dietaroma: Sommeil Bio" can help with the insomnia so many of us have. It's a liquid ampule of Valeriane, Passiflore and Escholtzia and it is made here in France. 

I'm finding I'm doubly lost being in a "foreign" country and trying to figure things out! Things have been pretty bad for me at times, and I think I need to find a psychiatrist and/or therapist to have as part of my health team, if possible. I know most shrinks want to call it a chemical problem and solve it with chemicals, but maybe there are others who have a more balanced approach out there, or some experience with this malady. IF anybody knows decent therapists or anyone with experience in this area, please either private message me or post their info here! Merci beaucoup!!!

Traduction:

Je vous salue - merci pour vos efforts pour créer plus d'informations en français. Ma femme (française) a cherché des informations sur le soutien que je peux apporter et n'en a trouvé que très peu, je suis donc certain que votre travail sera apprécié. Tout ce que je trouverai, je m'assurerai de vous le transmettre. La seule chose que je pourrais ajouter (et ce n'est que mon expérience, pas un conseil médical pour qui que ce soit) est que le produit "Dietaroma : Sommeil Bio" peut aider à soulager les insomnies dont beaucoup d'entre nous souffrent. C'est une ampoule liquide de Valériane, de Passiflore et d'Escholtzia et elle est fabriquée ici en France. 

Je me retrouve doublement perdu à être dans un pays "étranger" et à essayer de comprendre les choses ! Les choses ont parfois été assez mauvaises pour moi, et je pense que je dois trouver un psychiatre et/ou un thérapeute à avoir dans mon équipe de santé, si possible. Je sais que la plupart des psy veulent appeler ça un problème chimique et le résoudre avec des produits chimiques, mais il y en a peut-être d'autres qui ont une approche plus équilibrée ou qui ont une certaine expérience de cette maladie. Si vous connaissez des thérapeutes ou des personnes ayant de l'expérience dans ce domaine, envoyez-moi un message privé ou publiez leurs informations ici ! Merci beaucoup !!!

Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)

15+ years Citalopram 10mg (sometimes 20?)

2019 Citalopram 5mg. No problem reduction.

2020 Citalopram 5mg to zero. (Feb)

2020 (Feb - mid Oct): Very rare use of 0.125 or .25mg Xanax for really bad symptoms

2020 (Feb - Nov): Occasional use of "Nytol" sleep aid (an antihistamine). 

2020 Failed reinstatement: Escitalopram by accident (not Citalopram).  

-- using a scale, started July 27 0.5mg, doubled every week or so to reach 5mg by Aug 30. Too fast - terrible depression, quit.

2020 (Oct-current): Supplements:

-- Morning: Magnesium 300mg, Omega 3(483 EPA, 360 DHA +Vit E) Night: Liquid Valerian/Passiflore/Escholtzia - French organic herbal sleep aid, 1.9mg LD Melatonin 

2020 Current - new Citalopram reinstatement. (Accidentally started with Escitalopram before realizing and switching to Citalopram Oct. 30)

-- using pipette method: Oct 30, 0.25mg; Nov. 4th, 0.375; Dec. 1st 0.5mg, Dec. 21st 0.75mg Jan 19: Decide reinstatement fail: Jan 21 0.625mg, Jan 28: 0.5mg Feb 8 0mg

• Moderator

Hello @HardTimes

and welcome aboard :) 

Yes there is very little infos in French. I'm trying to work on more articles, but as I'm having a difficult time too I don't manage to do as much as I would like to, or as quickly as I would like to ;)

I'm sorry that you're going through this. I can understand that it must be very difficult to live WD while being in a foreign country, so feel free to ask questions if you need !

To be honest, it is very difficult to find a therapist in France who understands WD. Personally I haven't find yet ! 

Withdrawal, or the potential dangerous effects of these drugs are also denied here, and doctors or psychiatrists tend to think that you need more drugs because of "your illness".

And, because the few studies that exists are in English, I've found it very difficult to talk about it with doctors.

My suggestion would be to find a doctor homeopath : there are plenty in France. During my journey, I realised that they were the doctors with whom it was easier to work.

Because, often, they are very wary with psychdrugs and accept the idea that you are struggling because of these drugs. And they are allowed to prescribe your drugs, without wanting to add more !

Still, be carefull : homeopath often want to "detoxify" their patients. However, detox is often too much for people with a sensitive CNS like us.

About supplements : as everything in WD, best is to try one thing at atime at low dose to see how you react. For example, valeriane can be an issue for people who have a benzo history.

Sending you all my support !

HardTimes

Hi @Erell!

Thanks for your welcome and encouragement and support!

As for my supplements suggestion - If you have the power, please feel free to delete that part of my message. I can't seem to go back and edit my message now? I'm not in any place to be suggesting anything to anybody, and if Valeriane can be bad for Benzo people, I'd hate to have caused anybody any problems. I'm just eager to find things to contribute, I guess!

My wife did find this French article:

http://psychotropes.info/wordpress/les-psychotropes/les-antidepresseurs/le-sevrage-des-antidepresseurs/

But I don't know that it adds much (it references SA...). 

She also uncovered something about the work of Emmanuel Haffen in Besancon, who apparently is doing research in this area, but I don't yet know much about it yet. 

Thanks for your suggestions and comments about psychiatrists, therapists and homeopaths. A friend of mine recently sent me the numbers for several different suicide prevention hotlines in France (yes, things have been pretty bad lately), and she suggested I try calling even when I'm not in an intense crisis, as they might be able to provide suggestions or advice about who I might be able to approach in my area. I haven't had the nerve to call one of those numbers yet, and possibly they'll just have numbers for general hospitals. But it might be worth a try. 

15+ years Citalopram 10mg (sometimes 20?)

2019 Citalopram 5mg. No problem reduction.

2020 Citalopram 5mg to zero. (Feb)

2020 (Feb - mid Oct): Very rare use of 0.125 or .25mg Xanax for really bad symptoms

2020 (Feb - Nov): Occasional use of "Nytol" sleep aid (an antihistamine). 

2020 Failed reinstatement: Escitalopram by accident (not Citalopram).  

-- using a scale, started July 27 0.5mg, doubled every week or so to reach 5mg by Aug 30. Too fast - terrible depression, quit.

2020 (Oct-current): Supplements:

-- Morning: Magnesium 300mg, Omega 3(483 EPA, 360 DHA +Vit E) Night: Liquid Valerian/Passiflore/Escholtzia - French organic herbal sleep aid, 1.9mg LD Melatonin 

2020 Current - new Citalopram reinstatement. (Accidentally started with Escitalopram before realizing and switching to Citalopram Oct. 30)

-- using pipette method: Oct 30, 0.25mg; Nov. 4th, 0.375; Dec. 1st 0.5mg, Dec. 21st 0.75mg Jan 19: Decide reinstatement fail: Jan 21 0.625mg, Jan 28: 0.5mg Feb 8 0mg

christianjw12

Bonjour !

Complètement un peu hors sujet, mais est ce qu'il y a déjà eu des success stories françaises ? :) Je n'en ai pas vu dans la section mais bon je me demande s'il n'y a pas des membres francophones qui sont déjà quasiment guéris et qui peuvent partager leur témoignage ici.

Christian

Withdrawal since ~

• 2 months later...
christianjw12

Un autre hors sujet ! Comment avez-vous été emmené(e) à rencontrer les antidépresseurs pour la première fois ?

Pour mon cas, j'ai connu une période très angoissante de ma vie vers octobre 2019 à cause d'un TOC. Puis à cause de ça, j'ai commencé à faire des insomnies (j'étais trop angoissé et je n'arrivais plus du tout à dormir, mon record était de 5 jours sans avoir dormi une seule minute). Un psychiatre parisien m'a prescrit le Seroplex (Lexapro dans ce forum) à 10mg en m'indiquant qu'il va me redonner le sommeil. Lorsque j'ai commencé à le prendre, c'était vraiment très paradoxal... J'ai commencé à avoir encore plus d'angoisse, je me souviens que je n'arrivais même plus à regarder les gens dans les yeux tellement j'étais angoissé... Mais angoissé de quoi ? Je ne savais pas, juste que je sentais du danger de partout. Puis j'ai commencé à me sentir déconnecté de ce monde (trouble de la dépersonnalisation), mais bizarrement, j'arrivais à redormir un petit peu mais le sommeil était de très mauvaise qualité. Jusqu'aujourd'hui d'ailleurs, bientôt un an sans Seroplex mais je dors toujours mal car mon sommeil est léger, cette fois ci je suis certain que c'est lié au post sevrage.

Withdrawal since ~

• 4 weeks later...
  • Moderator

Bonjour les francophones !

Oups, désolée @christianjw12, il semblerait que l'on ne soit pas trop réactifs 🙃

Je n'ai pas le courage je dois bien l'avouer de me replonger dans les erreurs qui m'ont amenées à rencontrer les médicaments, pour le moment. ☺

Je voulais juste vous partager un livre sur lequel je suis tombée par hasard

https://www.amazon.fr/dp/B08ZJGJLKY

Ça vient tout juste d'être publié...est-ce que doucement mais sûrement l'info va commencer à circuler en France ? ☀️

Je ne l'ai pas encore acheté ou lu, l'avez-vous vu ?

Plein de courage et de bisous à tous !

-----------

English :

I'm sharing a recent book in French about AD's and pharma industry lies :

https://www.amazon.fr/dp/B08ZJGJLKY

• Moderator

https://livre.fnac.com/a15606355/Ariane-Denoyel-Generation-zombie

Je viens de l'acheter, je me suis dit que, même si je n'avais pas forcément les capacités de le lire actuellement, plus le livre serait vendu plus on en parlerait 😉

Je l'ai feuilleté et il m'a l'air très bien documenté.

Je pense que ça peut être notre équivalent francophone de "Anatomy of an epidemic" de Robert Whitaker.

Si vous vous sentez capable de le lire et d'en parler autour de vous, je pense que ça peut être un support intéressant.

Plein de bisous et de courage à tous ❤

J’avoue ne pas être en état de lire ce genre de livre, mais c’est bien qu’il soit sorti.

2008-2019: various ADs at various doses, initially for anxiety related insomnia.

2015: C/T Paxil - GP switch me to Mirtazapine and Pristiq. 2018: Switched Pristiq to Venlafaxine (For tapering)

2019-01: Stopped Venlafaxine after a 10 months taper. Updosed Mirtazapine to 45mg.

Summer 2019: Fast taper of Mirtazapine. Sept 2019, down to 30mg, hit bad W/D symptoms, so updosed to 45mg.

Tried escitalopram 10mg, C/T after 4 weeks. Tried Buspar, C/T after 5 days.

Jan 2020: Second mirtazapine weaning attempt, but end of january, big wave of symptoms, back to 45mg Mirtazapine.

Feb 2020: 50mg quetiapineXR, CT after 1 week. 21 Feb 2020, found SA and staying on 45mg Mirtazapine, waiting for stabilization.

Quetiapine 25mg  PRN since may 2019, March 2020 stopped.

Mirtazapine taper, from 45mg:  2020-10-21 43.88mg, 10-28 42.75mg, 11-04 41.63mg, 11-11 40.5mg, 11-24 41.6mg, 12-03 42.20mg, updose 2021–01-15 to 42,7 and holding.

Ativan prn since jan 2021. Became accidentally dep. March 2021.
2021-03-21 Ativan 0,29mg / 2021-03-28 0.28mg/ 2021-04-08 0.27mg/ 2021-04-26 0.25mg

Supplements: Magnesium Glycinate, Omega-3, D vit, Probiotic.

• Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy